سال ۲۰۲۰ بدون هانوفرمس

امسال به دلیل اوضاع بحرانی پیرامون همه‌گیری ویروس کرونا (Covid-19) رویداد هانوفرمس برگزار نشده است. طبق فرمان صادر شده از ناحیه هانوفر، برگزاری این نمایشگاه که برترین رویداد تجاری جهان می‌باشد، منع شده است. بنابراین تا HANNOVER MESSE بعدی در آوریل ۲۰۲۱، به واسطه پلتفرم شبکه و اطلاعات دیجیتال، فرصتی برای غرفه‌داران و بازدید‌کنندگان جهت تعیین سیاست‌های اقتصادی و تبادل فناوری فراهم خواهد شد.
دنیای صنعت امسال قادر به دیدار در هانوفر نبود. محدودیت‌های گسترده مسافرت، ممنوعیت اجتماعات گروهی و فرمان صادر شده در ناحیه هانوفر، اجرای HANNOVER MESSE را غیرممکن ساخت. اقتصاد و صنعت تولید به عنوان مخاطب اصلی هانوفر مس تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و در حال حاضر با عواقب جدی این بیماری همه‌گیر دست و پنجه نرم می‌کند. تقاضا و فروش در صنعت آلمان رو به کاهش است، که این امر ناشی از مشکلات عرضه کالا، توقف تولید و کاهش ساعت کاری کارمندان می‌باشد.
این اتفاق برای اولین بار در تاریخ ۷۳ ساله HANNOVER MESSE رخ داده است. با این حال، برگزارکنندگان اجازه نداده‌اند که نمایشگاه کاملاً لغو شود. کوکلر رئیس هیئت مدیره Deutsche Messe AG اظهار داشته است: “نیاز به جهت‌گیری و تبادل، اهمیت ویژه‌ای در زمان بحران دارد. به همین دلیل ما هم‌اکنون به شدت در حال کار بر روی اطلاعات دیجیتالی و پلتفرم شبکه برای HANNOVER MESSE هستیم که به زودی به مخاطبان خود ارائه خواهیم کرد.”
قالب‌های مختلف مبتنی بر وب، غرفه‌داران و بازدید‌کنندگان HANNOVER MESSE را قادر می‌سازند تا در مورد چالش‌های سیاست‌ اقتصادی آینده و راه‌حل‌های فناوری به تبادل اطلاعات بپردازند. مصاحبه‌های تخصصی، مباحثات پنل و ارائه بهترین مواردکاربردی در سراسر جهان از طریق پخش زنده انجام می‌شود. غرفه‌داری آنلاین و جستجوی محصول ارتقا نیز یافته است، به عنوان مثال بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان می‌توانند به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند.
کوکلر می‌گوید: “ما قاطعانه اعتقاد داریم که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین تماس مستقیم اشخاص شود اما در مواقع بحران، باید انعطاف‌پذیر و به صورت عمل‌گرایانه رفتار کنیم. به عنوان برگزارکنندگان مهمترین نمایشگاه تجاری صنعتی جهان، ما به دنبال جهت‌دهی و پایداری زندگی اقتصادی در طول بحران هستیم که با ارائه راهکار دیجیتال جدیدمان آن‌ها را به انجام می‌رسانیم. “
تیلو برادمن، مدیر اجرایی انجمن صنعت مهندسی مکانیک آلمان (VDMA) نیز در این باره اظهار داشت: “لغو HANNOVER MESSE 2020 اگرچه یک تصمیم تأسف‌بار اما درست است. صنعت مهندسی مکانیک اکنون باید در به حداقل رساندن عواقب بحران کرونا بر اقدامات خود متمرکز شود تا بتواند عملیات و فعالیت‌ها خود را از سر بگبرد.”
ولفگانگ وبر، رئیس هیئت مدیره ZVEI نیز بیان کرده است: “این واقعیت که هانوفر مس ۲۰۲۰ نمی‌تواند میزبان باشد، بسیار تلخ است، اما یک تصمیم درست است. برای صنعت برق، این نمایشگاه ویترین جهانی محسوب می‌شود که متأسفانه امسال برگزار نمی‌‎گردد. بنابراین شرکت‌های ما تا سال ۲۰۲۱ از زمان برای مدیریت پیامدهای قابل‌توجه کرونا استفاده می‌کنند. سپس در سال آینده خود را با جدیدترین محصولات و راه‌حل‌های مربوط به صنعت ۴.۰ و سیستم انرژی آینده مطرح می‌نمایند. “