حمل و نقل و لجستیک

دیجیتالی‌سازی قادر است اساساً لجستیک را متحول ­کند و ۴ تریلیون دلار ارزش برای صنعت و جامعه به ارمغان آورد. در طول دو دهه‌ی گذشته، همزمان با وقوع تحولات عظیم و گسترش بهره‌گیری از تلفن همراه و اینترنت، زندگی روزمره‌ی ما به طور فزاینده‌ای دیجیتالی شده است. ظهور نامه‌های الکترونیکی، می‌تواند فرایند تحویل نامه‌ها و اسناد،  توسط ارائه دهندگان خدمات پستی را تحت شعاع قرار دهد.دانلودهای دیجیتال، قابلیت جایگزین شدن با محصولات فیزیکی را دارا  هستند، این امر می‌تواند ضربه مهلکی به صنعت لجستیک وارد کند.

 

اگر رویای صنعت ۴.۰ محقق شود، بیشتر فرایندهای یک کسب و کار باید دیجیتالی شوند. یکی از تحولات مهم دیجیتالی مربوط به تحول زنجیره‌های تأمین سنتی و حرکت آن به سمت اکوسیستم زنجیره تأمین متصل، هوشمند و بسیار کارآمد خواهد بود.زنجیره تأمین امروز مجموعه­ای از اقدامات کاملاً گسسته و جداگانه است که محصول را از طریق بازاریابی، توسعه محصول، تولید و توزیع در نهایت به دست مشتری می‌رساند