اکثر رهبران دیجیتال صنایع مختلف به این مهم پی بردهاند که فناوری دیجیتال به سرعت در حال تغییر نقش خود از محرک کارایی حاشیهای به فراهمکننده نوآوریهای بنیادین و ایجاد تحول است.دیجیتالی شدن به واسطه فراهم آوردن فرصتهای بی نظیری برای ایجاد و ثبت ارزش، منجر به تحولات گسترده و فراگیر در ابعاد مختلف کسبوکار شده و این در حالی است که خودِ دیجیتالی شدن منبع اصلی ریسک نیز به شمار میآید.
صنعت خودرو یکی از پیشروترین صنایع جهان در جذب و بهرهبرداری از فناوری است و در حال حاضر با ظهور فناوریهای تحولآفرین، با بهترین موقعیت برای رشد مواجه است. زنجیره ارزش سنتی صنعت خودرو متشکل از تولیدکنندگان تجهیزات اصلی(OEM)، تامینکنندگان، خردهفروشان و بازار لوازم جانبی است که تحول دیجیتال عاملی جهت فراهم نمودن فرصتهای بینظیر برای ایجاد ارزش و تحولات گسترده در سرتاسر این زنجیره است.