دیجیتالی شدن به عنوان یک روند برجسته و داده‌ها به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه

همیشه، چند لحظه‌ای بازگشت به عقب برای پی بردن به قدرت دیجیتالی شدن که در تمام زوایای زندگی نفوذ کرده و به سوی آن سرازیر شده است، ارزشمند است.
ارتباطات، اطلاعات، زیرساخت‌ها و البته: صنعت. این روند برجسته یک فراروند(meta-trend) نیز هست، زیرا تقریباً بر تمامی اقدامات توسعه‌ای جاری تأثیر می‌گذارد و حتی آن‌ها را تعیین می‌کند. از صفر تا شصت تنها در چند سال، از یک چشم‌انداز مبهم تا واقعیت، بدون پایانی قابل تصور.
در صنعت دیجیتالی شده، کل زنجیره تأمین با پیشرفته‌ترین فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات ادغام شده است. در این فرآیند، داده‌ها به ماده اولیه شماره یک تبدیل می‌شوند، اما احتیاج به پردازش دارند. موفقیت تنها هنگامی حاصل می‌شود که داده‌ها به درستی با یکدیگر مرتبط و ارزیابی شوند و از این‌رو می‌توانند به ایجاد راه حل‌های جدید، مدل‌های جدید کسب و کار و روابط بهتر با مشتری کمک کنند. بدین ترتیب داده باعث صرفه جویی در وقت، هزینه و نیرو می‌شود. مسیر حرکت به سوی کارخانه هوشمند – که در آن همه چیز متصل بهم است، قطعات با تجهیزات تولیدی خود ارتباط برقرار می‌کنند و ماشین آلات تعمیرات و نگهداری خود را به عهده دارند – به درستی به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی توصیف می‌شود.
صنعت ۴.۰ یک کلیدواژه بنیادی در زمان کنونی است. در این میان، اصطلاحات دیگر و در صدر آن‌ها، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در حال ظهور هستند. هانوفر مس از ابتدا و به طور کاملا نزدیک درگیر دیجیتالی شدن صنعت بوده است. مباحثی مانند ابر، تجزیه و تحلیل داده‌ها، اینترنت اشیاء، پلتفرم‌ها، امنیت و هوش مصنوعی در صدر این لیست هستند.
مرز بین ارائه‌دهندگان نرم‌افزار و تولیدکنندگان صنعتی به طور فزاینده‌ای در حال محو شدن است: دنیای آن‌ها در حال همگرایی است. اگر می‌خواهید در رقابت جهانی پیروز باشید، باید از فرصت‌های ارائه شده توسط دیجیتالی‌سازی استفاده کنید که طراحی، توسعه، تولید، توزیع، عملیات و بازیافت کارآمدتر، سریع‌تر و شخصی‌سازی‌شده‌تر از اهم آن‌هاست.
جهان به تغییر نیاز دارد و صنعت آغازگر تغییر است. به همین دلیل موضوع اصلی هانوفر مس ۲۰۲۰ تحولات صنعتی است. موضوع تغییرات جمعیتی در نشست‌ها و همایش‌های متعدد نمایشگاه و همچنین غرفه‌های نمایشگاهی برجسته خواهد بود. پلتفرم مرکزی هانوفر مس برای بحث روی روندهای برجسته تغییرات آب و هوا، دیجیتالی شدن، شخصی سازی و تغییر جمعیتی و چالش‌ها و پیامدهای ناشی از آن‌ها است. در هر روز از هانوفر مس، چهره‌های برجسته صنعت، علوم و جامعه گسترده تر، با شجاعت، اشتیاق و صداقت سختگیرانه به مسائل و چالش‌های روزگار ما خواهند پرداخت.